چگونه با گوشی های اندرویدی عکس های بهتری بگیریم

با استفاده از نکات و ترفندهایی که در ادامه برای شما بیان می کنیم، عکاسی با گوشی های اندرویدی خود را به سطح بالاتری ببرید. بسیاری از گوشی های اندرویدی مجهز به دوربین های با کیفیتی هستند که برای ثبت جزئی ترین جزئیات و ویژگی ها طراحی شده اند، و در حالی که از لحاظ فنی هم سطح دوربین DSLR نیستند، در صورتی که نحوه استفاده از آن را بدانید، هنوز می توانید تصاویر فوق العاده ای را بگیرید. حتی اگر مبتدی هستید، به سرعت می توانید یاد بگیرید چگونه با گوشی اندرویدی خود عکس های فوق العاده ای بگیرید. در ادامه چند ترفند برای کمک به شما برای گرفتن عکس هایی بهتر با گوشی اندرویدی ارائه می شود. با ما همراه شوید.

تنظیمات دوربین خود را بررسی کنید

با گوشی و کلیه تنظیمات دوربین قبل از این که عکاسی را شروع کنید، آشنا شوید و در این صورت در حین عکاسی احساس راحت تری دارید. در حالی که عکاسی با حالت پیش فرض دوربین برای ۹۹٫۹ درصد از افراد فوق العاده است، مخصوصا اگر یک محصول سامسونگ، ال جی یا HTC تازه عرضه شده دارید،  بررسی حالت ها و تنظیمات متعدد به شما امکان تجربه کردن و خلاق بودن را می دهد.

مطمئن شوید لنز شما تمیز است

در حالی که این مساله آشکار است، تمیز کردن لنز گوشی به مراتب سخت تر از تمیز کردن لنز دوربین DSLR است. روی هم رفته، هیچ چیزی برای محافظت از لنزدوربین گوشی اندرویدی شما در برابر گرد و خاک و خراش مانند دوربین های حرفه ای وجود ندارد.

همراه داشتن یک پارچه تمیز کننده لنز یا حتی داشتن پارچه های تمیز کننده لنز میکروفیبری روش های ساده ای برای یادآوری به شما برای تمیز کردن لنز و صفحه نمایش گوشی هستند، تا همیشه بتوانید واضح ترین تصاویر را با دوربین گوشی خود بگیرید.

یا صرفا از پیراهن خود استفاده کنید.

تمیز کردن لنز جلو را فراموش کنید.

فلاش را فراموش کنید: از نور خارجی استفاده نمایید

اگر بیرون هستید و فضا تاریک است، واکنش سریع شما روشن کردن فلاش برای روشن سازی عکس های شما است، اما برای کیفیت تصویر همیشه بهترین گزینه نیست. در واقع، ما یک قدم پیش تر می رویم: از فلاش استفاده نکنید، تقریبا هیچ وقت.

همیشه سعی کنید یک منبع نور طبیعی در هنگام عکاسی پیدا کنید. در صورتی که در یک رستوران هستید و می خواهید تصویری از غذای خود بگیرید، سعی کنید کنار یک پنجره بنشینید، بتا بتوانید کلیه جزئیات غذا را با نور فوق العاده ثبت کنید. در صورتی که به دنبال گرفتن عکس سلفی هستید، سعی کنید جلوی یک پنجره بزرگ قرار بگیرید. این کار نه تنها باعث می شود که چهره و جزئیات چهره شما واضح شود، حتی در یک روز ابری، بلکه باعث می شود که پس زمینه تیره گردد و شما را مرکز توجه قرار می دهد.

اگر عکاسی با نور طبیعی امکان پذیر نباشد، نهایت تلاش خود را بکنید تا یک منبع نور خارجی مثل لامپ یا یک شمع را پیدا کنید. در حالی که شاید احمقانه به نظر برسد، تقریبا هر نور دیگری بهتر از فلاش به نظر می رسد، مخصوصا از آنجایی که شما بعد از آن کنترل بیشتری بر روی چیزی که برای آن روشنایی تامین کرده اید و هایلایت عکس های خود، دارید.

زوم نکنید، کراپ کنید

همانند فلاش، زوم یکی از گزینه های موجود دیگر برای عکاسان با دوربین گوشی است که باید از آن پرهیز شود. زوم کردن باعث کاهش کیفیت تصاویر شما می شود و ممکن است شما چیزی را در  تصویر نادیده بگیرید و حذف کنید که وقتی در طول ویرایش به تصویر نگاه می کنید، آن را فوق العاده در می یابید.

به سختی می توان زمان عکاسی را به خاطر سپرد، اما گوشی اندرویدی شما مشابه یک دوربین DSLR نیست: شما نمی توانید روی چیزی زوم کنید و کیفیت نیز عملا تغیری نکند. بسیاری از عکاسان حرفه ای به طور کلی از زوم کردن پرهیز می کنند و ترجیح می دهند بعدها در فرآیند ویرایش کراپ کنند، تا چیزی را از تصویر گرفته شده از دست ندهند.

اگر واقعا می خواهید به سوژه نزدیک شوید،در عوض استفاده از زوم، خود را به آن نزدیک کنید. این بهترین روش برای کنترل خلاقانه روی سوژه عکس بدون استفاده از زوم برای از بین بردن کیفیت کلی عکس است.

ابتدا عکس پی در پی بگیرید، بعدا سوال بپرسید

عکاسی پی در پی شاید یک روش تنبل وارانه برای عکاسی باشد، اما احتمالا بهینه ترین روش برای گرفتن بهترین عکس است.

چه عکس سلفی باشد، یا عکاسی از منظره یا یک وعده غذایی، استفاده از عکاسی پی در پی باعث می شود که بدون استرس مجموعه ای عکس بگیرید: فقط کافی است دکمه شاتر را نگه دارید و گوشی شما عکس های پی در پی را می گیرد و بعدا می توانید در بین آنها جستجو و بهترین عکس را پیدا کنید.

در حالی که بعضی از عکس های گرفته شده در این حالت افتضاح و کاملا غیر قابل استفاده هستند، بقیه تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند. کمی وقت صرف کنید، به عکس های گرفته شده در این وضعیت رجوع کنید و بهترین تصاویر را انتخاب نمایید و همیشه بخاطر داشته باشید که عکس های بد را حذف کنید تا فضای گوشی شما را اشغال نکنند.

یک برنامه ویرایش تصویر محبوب پیدا کنید

پس از این که عکاسی را انجام دادید، وقت آن است که با برنامه ویرایش عکس محبوب خود، تصاویر را ویرایش کنید. برنامه های ویرایش عکس زیادی برای انتخاب وجود دارد و همه آنها قابلیت های منحصر به فرد خود مثل فیلترهای مشخص را دارند، این امکان را برای شما فراهم می کنند تا روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید و حتی متن یا برچسب به عکس های خود اضافه کنید.

برنامه های ویرایش تصویر، در صورتی که از تصاویری که گرفتید چندان مطمئن نیستید، ابزاری فوق العاده هستند. شما اگر در مورد کیفیت تصویر نگران هستید، می توانید از طریق کمی ویرایش و تنظیم، وضعیت عکس بعضی از عکاسان را بهبود ببخشید.

عکاسان محبوب خود را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

گاهی اوقات گرفتن بهترین تصاویر با گوشی اندرویدی خود با برنامه دوربین شما آغاز نمی شود. بلکه با بازدید از  شبکه اجتماعی برای بدست آوردن انگیزه از عکاسان گوشی های اندرویدی شروع می شود که پیش از این عکس های فوق العاده ای گرفته اند.

دنبال کردن بعضی از عکاسان محبوب خود در شبکه های اجتماعی یک روش فوق العاده برای بدست آورده ایده، مشاهده این مساله که مردم چه هنری خلق می کنند و بدست آوردن انگیزه برای بیرون رفتن و عکس گرفتن است. بعضی از عکاسان حتی اگر در مورد نحوه عکاسی از یک سوژه خاص به یک شیوه خاص سوال بپیرسید یا در این مورد سوال کنید که چگونه یک عکس خاص را ویرایش می کنند تا به شکل مشخصی به نظر برسد، در بخش نظرات، به شما جواب می دهند.

در اینستاگرام جتسجو کنید و عکس های فوق العاده ای که با گوشی های اندرویدی گرفته شده را مشاهده کنید. کار خود را با سبکی که علاقه دارید شروع کنید و در نهایت به سبک مخصوص خود می رسید. بعضی از عکاسان در شبکه های اجتماعی حتی نکات و ترفندهای خود را برای عکاسی به اشتراک می گذارند، بنابراین مطمئن شوید که پروفایل های متعددی برای الهام و انگیزه گرفتن پیدا می کنید.

Verified by MonsterInsights